مقالات

تاثیر آهک بر دوام آسفالت

تاثیر آهک بر دوام آسفالت

کاربرد آهک در آسفالت

تاثیر آهک بر دوام آسفالت ؟ آهک در آسفالت مخلوط گرم به عنوان یک افزودنی ضد سایش و به عنوان پرکننده معدنی استفاده می شود. در ایالات متحده، بسیاری از بخش‌های حمل و نقل دریافته‌اند. که استفاده از آهک هیدراته در مخلوط‌های آسفالت گرم، عمر بزرگراه را افزایش می‌دهد.

افزودن آهک هیدراته به آسفالت می تواند از پوسیدگی، ترک خوردن و پیری جلوگیری کند. آهک هیدراته، زمانی که به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد، به طور قابل توجهی هر یک از این ویژگی ها را افزایش می دهد. همچنین در ترکیب با افزودنی های پلیمری به خوبی عمل می کند تا سیستم های روسازی را ایجاد کند. که سال ها با بالاترین انتظارات دوام می آورد. کار می کند، کمک می کند.

سازنده کارخانه آسفالت در تبریز

مزایای استفاده از آهک در آسفالت

تاثیر آهک بر دوام آسفالت ؟ آهک هیدراته اصفهان یک افزودنی مفید برای آسفالت است زیرا:

دوام را افزایش می دهد – تا 25٪ عمر طولانی تر
مقاومت در برابر رطوبت را افزایش می دهد.
در برخی موارد مقاومت در برابر پیری را افزایش می دهد.
ثابت شده است که سفتی و خواص مکانیکی را افزایش می دهد.
طبق تحقیقات، افزودن آهک هیدراته منجر به افزایش متوسط ​​25 درصدی در طول عمر بزرگراه ها می شود. نفوذ رطوبت به سطوح آسفالت می تواند پیوند بین سنگدانه ها و قیر موجود در مخلوط را ضعیف کرده. در نهایت منجر به ترک خوردن شود. بدون اصلاح، در نواحی کوچک این امر منجر به چاله‌ها و در نواحی بزرگتر به شکاف‌هایی در سطح جاده می‌شود. که به آب اجازه می‌دهد به لایه‌های پایین‌تر جاده نفوذ کند. بنابراین ساختار بزرگراه را به خطر می‌اندازد. افزودن آهک هیدراته به مخلوط قیری برای جلوگیری از آسیب رطوبت مفید است.

  انواع تجهیزات کارخانه آسفالت که برای ساخت یک کارخانه آسفالت مورد نیاز است!

مقاومت در برابر پیری

وجود قیر در آسفالت منجر به شکنندگی بیشتر مخلوط ها می شود. که به نوبه خود توانایی روسازی را برای توزیع موثر بارهای ترافیکی کاهش می دهد. در نهایت می تواند منجر به ترک خوردگی شود. آهک هیدراته مقاومت آسفالت را در برابر پیری افزایش می دهد. آهک هیدراته را می توان به روش های مختلف به مخلوط قیری اضافه کرد.

ایمنی هنگام کار با آهک

آهک هیدراته به صورت پودر فروخته می شود و حاوی ذرات معلقی است. که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی می تواند در هوا پراکنده شده و در ریه های فرد دمیده شود. ممکن است افرادی که مستقیماً با فرآیند اختلاط آهک کار می کنند. همچنین افرادی که در نزدیکی آن قرار دارند، در معرض ذرات معلق در هوا قرار گیرند. که در یک مکان پردازش یا ساخت و ساز حرکت می کنند.

این تا حدی به این دلیل است که ذرات آهک هیدراته می توانند در طول حمل و نقل، بارگیری، تخلیه و در حین استفاده در فرآیند تولید در هوا منتقل شوند. مانند هر گرد و غبار یا ذرات دیگری، استنشاق این ذرات می تواند باعث تحریک یا سایر مشکلات سلامتی شود.

برای ارتباط با سازنده بهترین سازنده کارخانه آسفالت روی لینک مربوطه کلیک کنید.

علاوه بر این، آهک هیدراته در صورت عدم استفاده صحیح می تواند در تجهیزات ساختمانی و ساختمان ها مشکلاتی ایجاد کند. باز هم، این حداقل تا حدی به دلیل ذرات ریز آهک هیدراته است. که در اطراف یا در اطراف ساختمان ها و مناطق مسکونی در گردش هستند. ذرات ریز می توانند در نهایت روی ماشین ها یا تجهیزات ته نشین شوند. در داخل اتصالات و سایر قطعات متحرک گیر کنند. ذرات می توانند باعث سایش بیش از حد و زودرس تجهیزات شوند. برای جلوگیری از این مشکلات به نکات زیر توجه کنید. ایمنی هنگام کار با آهک ضروری است.

  کاربردهای مختلف گچ و نیاز به کارخانه‌ های تولید آن در سطح کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *