مقالات

مواد تشکیل دهنده در آسفالت چیست ؟

مواد تشکیل دهنده در آسفالت

مواد تشکیل دهنده آسفالت

مواد تشکیل دهنده در آسفالت ؟ مردم هر روز روی آسفالت می رانند و راه می روند بدون اینکه حتی به آن فکر کنند. روسازی آسفالت جاده ها، مسیرها و پارکینگ ها را می پوشاند تا مردم بتوانند به جایی که باید در جهان باشند برسند. این یکی از رایج ترین مصالح سنگفرش است، سخت است و به سرعت قابل تعمیر است. بیایید نگاهی به مواد تشکیل دهنده آسفالت بیندازیم. در آینده با شرکت پترو عیق اسپادانا – تولید کننده قیر صادراتی همراه باشید.

ساخت کارخانه آسفالت با معتبرترین شرکت در زمینه راه اندازی کارخانه آسفالت. شرکت آذر پارس سازنده کارخانه آسفالت در داخل ایران و خارج از ایران فعالیت می کند.

مواد مهم ایجاد آسفالت

آسفالت از مواد مختلفی ساخته می شود. مخلوطی از سنگ خرد شده، ماسه و شن است. 95 درصد مواد ماسه و 5 درصد باقیمانده قیر است. قیر یک ماده چسبنده سیاه یا تیره است که سنگدانه ها را کنار هم نگه می دارد. و از هیدروکربن های چند حلقه ای (محصول فرعی نفت) تشکیل شده است. قیر اغلب به عنوان چسب استفاده می شود. این مواد معمولاً با استفاده از لوله های صنعتی حمل می شوند.

آسفالت از چه ساخته می شود ؟

به طور کلی می توان گفت که آسفالت مخلوطی از سنگدانه (ماسه) و چسب قیری است و هنگامی که این مواد در دمای بالا مخلوط می شوند، تشکیل آسفالت می دهند. این نوع آسفالتی است که ما در تمام پروژه های خود از جمله پارکینگ های بزرگ و بزرگراه ها استفاده می کنیم.

  اهمیت مدیریت مداوم کیفیت در کارخانه های تولید آسفالت

تمام سنگدانه های مورد استفاده در آسفالت باید بادوام باشند تا در برابر سایش زودرس مقاومت کنند. برای ایجاد سطح بهینه باید از سنگدانه های با اندازه های مختلف استفاده شود و برای اطمینان از کیفیت، تمام سنگدانه ها باید در برابر استانداردهای سختگیرانه مختلف آزمایش شوند. تبدیل شود

مزایای آسفالت

آسفالت در مقایسه با سایر مصالح سنگفرش و ساختمانی نه تنها در برابر مورچه ها، علف های هرز و آب مقاوم تر است، بلکه یکی از مقرون به صرفه ترین راه حل ها برای پروژه های تجاری و مسکونی است.

دوام آسفالت

اگر از ترک یک جاده آسفالته خسته شده اید، می دانید که این مصالح برای همیشه دوام ندارند. عملکرد آسفالت به تعدادی متغیر از جمله وجود رطوبت، نوسانات دما، حجم ترافیک و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص بستگی دارد. می تواند بسیار متفاوت باشد. حتی مواد مختلف آسفالت می تواند دوام آن را تعیین کند.

از آنجایی که آسفالت می تواند وزن وسایل نقلیه را تحمل کند، ماده انتخابی برای جاده ها، پارکینگ ها و بزرگراه ها است. می توان آن را به سرعت اعمال کرد و مستقیماً در شکاف ها و چاله ها فشار داد.

مواد تشکیل دهنده در آسفالت ؟ با گذشت زمان، اجزای آسفالت ممکن است به دلیل ترافیک سنگین، قرار گرفتن در معرض عناصر و انبساط و انقباض شروع به فرسایش و پوسیدگی کنند. به همین دلیل، نگهداری خوب ضروری است.

هنگامی که مواد آسفالت به خوبی با درزگیر محافظت نمی شوند، در معرض خطر ترک خوردن قرار می گیرند. در صورت تعمیر نشدن، ترک‌ها و شکاف‌های کوچک آشکار قطعا آسیب‌های جدی‌تری مانند چاله‌ها، آسفالت خرد شده و آسیب‌ها را به همراه خواهند داشت. این در نهایت منجر به نیاز به تعویض آسفالت سنگین می شود.

  صادرات محصولات گچ به بازارهای خارجی

اگر یک راهرو آسفالتی به درستی نگهداری شود، می تواند برای چندین دهه در شرایط خوبی باقی بماند.

برای مشاهده سازنده کارخانه گچ کلیک کنید.

همچنین مهم است که بدانیم چه عواملی می توانند بر مصالح آسفالت تأثیر منفی بگذارند. زیرا روغن، گریس، بنزین، نمک و سیالات انتقالی می توانند کیفیت آسفالت را از بین ببرند و در نهایت منجر به ترک خوردن و پوسته شدن آن شوند. اگر این مواد روی آسفالت ریخته شود باید سریع تمیز شوند.

شکاف را پر کنید

به عنوان بخشی از نگهداری پیشگیرانه، آسفالت باید از نظر ترک ها بازرسی شود. حتی ترک های کوچکی که ترمیم یا پر نمی شوند می توانند منجر به خراب شدن مواد موجود در آسفالت شوند. در انواع آسفالت، مقداری ترک خوردن اجتناب ناپذیر است. راز این است که شکاف ها را قبل از انبساط پر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *