مقالات

سیستم خردایش معدن

سیستم خردایش معدن

سیستم خردایش معدن ؟ معادن یکی از ثروت های طبیعی هر کشوری است که از آن مواد مختلفی در فضای باز یا زیر زمین استخراج می شود. مواد معدنی پس از استخراج از زمین باید برای استفاده آماده شده و ناخالصی های آنها جدا شود. این کار با استفاده از تجهیزات و دستگاه های سنگ شکن انجام می شود. انتخاب سیستم سنگ شکن معدنی مناسب به نوع سنگ و محصول نهایی بستگی دارد و بر اساس نیاز خود باید بین انواع سنگ شکن ها انتخاب مناسبی داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع سنگ شکن برای خطوط سنگ شکن معدن می پردازیم تا در هنگام خرید تجهیزات لازم در خط تولید کارخانه از آنها کمک بگیرید.

سنگ شکن چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، سنگ شکن ماشینی است. که وظیفه خرد کردن سنگ ها را به قطعات کوچکتر بر عهده دارد و بسته به هدف خط تولید، شکل دلخواه را به سنگ می دهد. هر سنگ نسبت به نیروی ورودی سنگ شکن ها رفتار متفاوتی خواهد داشت. برخی با کوچکترین ضربه خرد می شوند و برخی دیگر به دلیل سختی زیاد اصلا تغییر نمی کنند.

تنوع رفتار سنگ در سنگ شکن ها به مرور زمان منجر به تولید دستگاه های مختلفی شده است که هر کدام برای خط تولید خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام انتخاب سنگ شکن مناسب برای استخراج باید به سنگ ورودی، حداکثر اندازه خروجی سنگ شکن، ظرفیت (میزان سنگ تولید شده در ساعت)، قدرت روش دستگاه، عملکرد و نگهداری آن و سپس گرفتن توجه کرد. با در نظر گرفتن همه این موارد، بهترین ها حق انتخاب دارند.

  نحوه کار کارخانه آسفالت چگونه است ؟

انواع سنگ شکن در سیستم سنگ شکن معدن

برای انتخاب سیستم سنگ شکن مناسب ابتدا باید با انواع سنگ شکن ها آشنا شوید. سپس هر کدام را که نیاز دارید تهیه کنید. سنگ شکن ها با توجه به موقعیت مکانی که دارند به سه دسته سنگ شکن اولیه، سنگ شکن ثانویه و سنگ شکن سوم تقسیم می شوند. سنگ شکن های اولیه سنگ شکن هایی هستند. که در مرحله اول خطوط فرآوری قرار می گیرند و سنگ های خام استخراج شده از معادن را به اندازه های کوچک تبدیل می کنند. سنگ شکن ثانویه بعد از سنگ شکن اولیه قرار می گیرد. وظیفه خرد کردن سنگ های سایز متوسط ​​را بر عهده دارد. در کارخانه های تولید شن و ماسه که نیاز به سنگ های سایز کوچک دارند. سنگ شکن ثالثیه نیز نصب می شود که اندازه سنگ را به 0-6 میلی متر کاهش می دهد.

سنگ شکن فکی:

اولین سنگ شکنی که در خطوط سنگ شکن معدن مشاهده می کنید. سنگ شکن فکی است. عملیات سنگ های خرد شده در این دستگاه توسط فک ثابت و فک متحرک انجام می شود. سنگ ها پس از ورود به سنگ شکن فکی بین دو فک ثابت و متحرک قرار می گیرند. با حرکت فک متحرک و فشار وارده به پهلو به ذرات ریز تبدیل می شوند.

سنگ شکن مخروطی:

سنگ شکن مخروطی به سنگ شکن های ثانویه تقسیم می شود و در کارخانه های تولید شن و ماسه کاربرد زیادی دارد. ابعاد خروجی سنگ شکن مخروطی بسیار کوچک است و حتی می تواند سنگ های بسیار سخت را خرد کند. از آنجایی که سنگ شکن های ثانویه برای سنگ های کوچکتر و کوچکتر به قدرت بیشتری نیاز دارند. مصرف انرژی آنها بیشتر از سنگ شکن های اولیه است.

  تکنولوژی‌های نوین در تولید آسفالت در کارخانه‌ها

سنگ شکن کوبیت یا ضربه ای :

یکی از پرکاربردترین انواع سنگ شکن های سنگ شکن کیوبیت یا سنگ شکن ضربه ای است. که به دلیل قدرت بالا و استحکام بدنه منحصر به فرد در تولیدات زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. کوبیت در مرحله دوم خطوط تولید نصب می شود و با استفاده از چکش سنگ ها را خرد می کند. سنگ هایی که وارد کیوبیت می شوند ابتدا با روتور پوشیده از چکش برخورد می کنند. و با نیروی چکش ها به سمت سندان پرتاب می شوند. با پرتاب سنگ ها به سمت سندان و ضربه زدن به کناره های نوارهای تعبیه شده در داخل سندان، سنگ ها بسیار کوچک شده و پس از اتمام کار به سمت خروجی دستگاه هدایت می شوند.

تولید کنندگان شن و ماسه:

در برخی از خطوط تولید، اندازه مورد نیاز کارفرما توسط سنگ شکن های ثانویه ارائه نمی شود. در این شرایط اگر نیاز به کاهش سایز سنگ ها باشد از سنگ شکن هایی به نام شن و ماسه استفاده می کنند. تولیدکنندگان شن و ماسه، سنگ هایی را که از سنگ شکن مکعبی یا مخروطی بیرون می آیند کوچک می کنند. آنها را برای استفاده در صنایع دیگر آماده می کنند.

کلام  آخر

برای راه اندازی و ساخت کارخانه آسفالت و همینطور ارتباط به سازنده کارخانه گچ به وب سایت شرکت آذرپارس مراچعه و یا با شماره های زیر جهت مشاوره تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر: 0938293999809108104474
شماره تماس مدیریت : 09143335474 – 09108104474

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *