مقالات

علت استفاده از قیر در راهسازی ؟

علت استفاده از قیر در راهسازی ؟

علت استفاده از قیر در راهسازی ؟ قیر یکی از اجزای مهم دنیای ماست. این ماده وظیفه عایق کاری، آب بندی و عایق کاری را در صنایع مختلف بر عهده دارد. علاوه بر این، قیر به عنوان یک چسب قوی در راهسازی کاربرد زیادی دارد. چرا از قیر در راهسازی استفاده می شود؟ قیر به دلیل خواص و مزایای گوناگونی که نسبت به سایر مصالح روسازی دارد در راهسازی کاربرد دارد. قیر نه تنها هزینه های راه سازی را کاهش می دهد، بلکه نیازهای تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و طول عمر جاده های جهان را افزایش می دهد.

جاده آسفالته سطح صافی برای حرکت دارد و همچنین صدای کمتری تولید می کند و هزینه اولیه و هزینه نگهداری کلی جاده آسفالته کمتر از روسازی بتنی است. یکی دیگر از نکات مثبت قیر قابلیت بازیافت و استفاده مجدد از آن است. این ماده همچنین سازگار با محیط زیست است.

چرا از قیر در راهسازی استفاده می شود؟

چسبندگی :

قیر بسته به نوع سطح قابلیت چسبندگی به سطح جامد را دارد. وجود آب روی سطح از چسبندگی جلوگیری می کند.

مقاومت در برابر آب :

قیر به عنوان یک ماده ضد آب شناخته می شود. تحت شرایط خاصی، آب را می توان با افزودن مقدار کمی نمک معدنی به قیر یا فیلر جذب کرد.

قیر صادراتی انواع و کیفیت های مختلفی دارد. قیر بسته به منابع آن (طبیعی یا تصفیه شده) دارای مزایا و ویژگی های متفاوتی است. این امر منجر به طبقه بندی قیر به درجه های مختلف با کاربردهای متفاوت می شود.

  نقش کارخانه های تولید گچ در تامین نیازهای بازار

قیر چیست و چگونه تولید می شود؟

قیر یک ماده نفتی است که برای چسباندن سنگ و ماسه به یکدیگر و تولید آسفالت برای ساخت و ساز جاده استفاده می شود. بیشتر قیر جهان از تقطیر نفت خام تولید می شود. قیر به تنهایی برای آسفالت جاده مناسب نیست.


پیشنهاد روز : برای مشاوره با بهترین سازنده کارخانه آسفالت روی لینک مرتبط کلیک کنید و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس دفتر: 09382939998 / 09108104474
شماره تماس مدیریت : 0914333547409108104474


 

دو نوع اصلی قیر طبیعی و تصفیه شده وجود دارد. نوع تصفیه شده قیر با تقطیر نفت خام تولید می شود، در حالی که نوع طبیعی قیر از ماسه های قیر و سنگ هایی که در طی 360 میلیون سال در طبیعت شکل گرفته اند، تهیه می شود.

قیر طبیعی هنگام استخراج از مخازن زیرزمینی باید خالص شود. قیر طبیعی حاوی 5 درصد گوگرد، فلزات سنگین و سایر ناخالصی‌هایی است که نیاز به تصفیه دارند و فرآیند تولید قیر طبیعی گران‌تر از قیر تصفیه شده است. ، استخراج قیر طبیعی نیاز به پیشرفت های فنی دارد. به همین دلیل است که بیشتر قیر مصرفی در سراسر جهان، قیر تصفیه شده است و نه قیر طبیعی.

بسته به منبع، قیر ممکن است خواص متفاوتی داشته باشد و قوام، سختی، ویسکوزیته، چسبندگی و دوام آن متفاوت باشد.

کاربرد قیر

در زمان های قدیم، قیر عمدتاً برای اتصال مصالح ساختمانی به یکدیگر استفاده می شد. امروزه این ماده بیش از 250 کاربرد از جمله آسفالت جاده، سقف، عایق رطوبتی و عایق دارد. امروزه تقاضای جهانی برای قیر بیش از 100 میلیون تن در سال است که تقریباً 700 میلیون بشکه قیر در سال مصرف می شود.

  کمپرسور چیست؟ + 8 کاربرد آن در کارخانه های آسفالت

مانند چسب عمل می کند و تمام مصالح ساختمانی را در جای خود نگه می دارد. همچنین ضد آب است، یعنی آب نمی تواند به جاده نفوذ کند.

نه تنها برای جاده ها، بلکه برای پیاده روها، مسیرهای دوچرخه سواری، زمین های بازی، باند فرودگاه ها، ایستگاه های اتوبوس، سکوهای راه آهن و پارکینگ ها نیز قابل استفاده است. سازگاری این محصول به این معنی است که به راحتی اولین انتخاب برای همه کسانی است که در ساخت و ساز فعالیت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *