مقالات

عملکرد انواع دستگاه های سنگ شکن

عملکرد انواع دستگاه های سنگ شکن

عملکرد انواع دستگاه های سنگ شکن و مشخصات فنی  ؟ سنگ شکن ماشینی است که سنگ های بزرگ را به سنگ های کوچکتر، شن یا غبار سنگ می شکند. آنها عمدتاً در صنایع معدنی و ساختمانی استفاده می شوند، جایی که لازم است سنگ های بزرگ را به قطعات کوچکتر بشکنید. سرند صنعتی یا سرند صنعتی یکی از قسمت های مهم عملیات سنگ شکنی می باشد که نقش بسزایی در کارایی آن دارد. آگاهی از عملکرد انواع سنگ شکن می تواند به شما در انتخاب بهترین نوع با توجه به نیازتان کمک کند.

عملکرد انواع دستگاه های سنگ شکن و مشخصات فنی

سنگ شکن چیست؟

احتمالا استفاده از سرند را در کارهای ساختمانی دیده اید. این دستگاه عموما برای جداسازی ذرات خاک، شن، ماسه و … استفاده می شود. در عملیات سنگ شکنی برای جداسازی سنگ های ریز و درشت از صفحه نمایش یا صفحه صنعتی استفاده می شود. الک های صنعتی انواع مختلفی دارند و عملکرد آنها نیز متفاوت است.


برای مشاوره و تماس با سازنده کارخانه گچ و ساخت کارخانه آسفالت روی لینک مربوطه کلیک کنید و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس دفتر: 09382939998 – 09108104474
شماره تماس مدیریت : 09143335474 – 09108104474


 

در زیر با انواع سرند و نحوه عملکرد هر کدام آشنا خواهید شد.

مشخصات فنی و عملکرد انواع دستگاه های سنگ شکن

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم سنگ شکن ها انواع مختلفی دارند که از فولاد جامد ساخته می شوند. در واقع این الک ها توری هایی با طول و عرض مختلف هستند که برای کاربردهای مختلف استفاده می شوند. در ادامه می توانید مشخصات فنی و عملکرد هر کدام را مشاهده کنید.

  الواتور فیلر چیست؟ + کاربرد های آن در کارخانه آسفالت

ویبره سرند یا ویبره سرند

یکی از انواع صفحه نمایش های صنعتی صفحه نمایش ویبره یا صفحه ویبره است. عملکرد این نوع سرند بر اساس ارتعاش بوده و برای جداسازی سنگ هایی با سایز 350 میلی متر تا 500 میکرون استفاده می شود. یکی از ویژگی های سرند ویبرا قابلیت نصب و تعویض آسان توری می باشد. به منظور افزایش درصد تفکیک مواد، این سنباده ها با شیب مناسب و متفاوتی ساخته می شوند.

گریزلی سرند

فیلتر گریزلی برای جداسازی مواد درشت تر استفاده می شود. این نوع سرند از شبکه‌هایی با سطح مقطع ذوزنقه‌ای شکل و در بالا پایه وسیع‌تری تشکیل شده است. معمولاً فاصله مقاطع ذوزنقه ای قابل تنظیم است و برای عملکرد بهتر از آنها قبل از سنگ شکن فکی استفاده می شود. آنها از فولاد ضد سایش برای ساخت گریزلی سرند استفاده می کنند، بنابراین این قطعه در برابر سایش و پارگی مقاوم است.

سرند درانی

همانطور که توضیح دادیم عملکرد انواع سنگ شکن متفاوت است. روش کار درانی سرند نیز با دو سرند قبلی متفاوت است. در این نوع فیلتر از زمان برای جداسازی مواد مختلف استفاده می شود. در همین حال، یک موتور صفحه یا سطح مجهز به سوراخ را می چرخاند تا مواد را به اندازه های مختلف جدا کند.

شیب تند

سطح این نوع سنباده ها دارای شیب قابل تنظیم می باشد. هنگامی که مواد وارد نوار نقاله می شود، به دلیل شیب دستگاه، مواد با اندازه بزرگتر بالا می روند و مواد کوچکتر پایین می روند. در اصطلاح، این نوع جداسازی را جداسازی اندازه ذرات می نامند. این بدان معنی است که مواد بر اساس اندازه آنها از هم جدا می شوند.

  نقش کارخانه‌های تولید گچ در توسعه پایدار و اقتصادی منطقه

سرند تخت

یکی از انواع سنگ شکن ها صفحه تخت صنعتی می باشد. این سرند برخلاف مدل شیبدار شیب ندارد و صاف و افقی است. صفحه تخت دارای تعدادی سوراخ با اندازه های مختلف بر روی سطح خود است که مواد را از هم جدا می کند. در این نوع دستگاه موادی کوچکتر از اندازه شیار از آن عبور کرده و در قسمت پایین تجمع می یابند. اما موادی که از نظر اندازه بزرگتر از شیار هستند به قسمت های زیرین منتقل می شوند و در نهایت از خود شیار خارج می شوند.

سر مخروطی

این نوع سر مخروطی شکل است و در قسمت بالایی آن یک بازوی آزاد وجود دارد. معمولا سنگ هایی که وارد قیف مخروطی می شوند به طور معمول به سمت پایین حرکت می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مواد کوچکتر از کنار مخروط و به سمت قسمت های پایین تر عبور می کنند. اما مواد بزرگتر به بازوی آزاد برخورد می کنند که از حرکت آنها به قسمت های پایینی جلوگیری می کند. در نتیجه مواد درشت‌تر در قسمت‌های بالایی و مواد ریزتر در قسمت‌های پایین تجمع می‌یابند. پس می توان نتیجه گرفت که عملکرد این دستگاه با انواع سنگ شکن ها متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *