مقالات

میزان صادرات در طرح توجیهی کارخانه گچ

میزان صادرات در طرح توجیهی کارخانه گچ

میزان صادرات در طرح توجیهی کارخانه گچ ؟ با توجه به اینکه ایران دارای پتانسیل عظیمی برای ذخایر گچ (255 معدن فعال در کشور با ظرفیت تولید 31 میلیون تن در سال) است، لذا از ظرفیت لازم برای صادرات برخوردار است.

میزان صادرات کارخانه گچ در ایران

در سال 1997: یک میلیون و 200 هزار تن

در سال 2018: یک میلیون و 150 هزار تن

و در سال 99 : حدود یک میلیون تن صادرات محقق شده است و پیش بینی صادرات 9 ماهه امسال حدود 8 میلیون دلار با احتساب محصولات مشابه از جمله پوشش های ساختمانی است. این رقم 10 میلیون دلار است.

روش تولید گچ

به طور خلاصه مراحل تولید پوشش های ساختمانی شامل مرحله انفجار سنگ گچی، حمل و نقل، خردایش، سنباده کاری، پخت، گردگیری، سنگ زنی، سنباده، ذخیره سازی و بارگیری می باشد.

گچ با کامیون از معدن به کارخانه منتقل می شود. سپس سنگ های گچ توسط دستگاه کیوبیت خرد می شوند. سنگ های گچ خرد شده با استفاده از فیدر به داخل قیف Cubit هدایت می شوند و توسط دستگاه سنگ شکن به قطعات 3-7 سانتی متری تبدیل می شوند. در این مرحله سنگ گچ توسط یک نوار نقاله به سمت ماسه هدایت می شود و در آنجا به دو قسمت گلوله ای و نرم تقسیم می شود.


برای ارتباط با بهترین سازنده کارخانه گچ و ساخت کارخانه آسفالت به و ب سایت آذر پارس و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.


 

تشکیل و تولید گچ

مواد خام یا قطعات بزرگتر در دمای بالا به سیلو هیبرن و مواد خام نرم در دمای پایین به سیلو کوره لوبرن وارد می شوند. پس از خروج سنگ گچ از این دو کوره، در برخی از کارخانه ها خروجی کوره را داخل کوره روانسازی می ریزند تا با هم مخلوط شوند تا کیفیت بهتری حاصل شود و در برخی کارخانه ها خروجی این دو را مخلوط می کنند. در این مرحله، سنگ گچ پخته شده نرم شده و توسط آسیاب چکشی به پودر تبدیل می شود، سپس دوباره برای دانه بندی آسیاب می شود. ذرات باقیمانده روی صفحه برای تکرار چرخه به سنگ شکن بازگردانده می شوند. بسته بندی و بارگیری محصول پس از دانه بندی در کیسه هایی با وزن های مختلف بسته بندی شده و پس از بارگیری به بازار فروش ارسال می شود.

نتیجه

قبل از ساخت کارخانه تولید گچ، لازم است که این ایده از نظر فنی و مالی به طور کامل مورد مطالعه قرار گیرد. حتی اگر نیاز کشور مستلزم راه اندازی واحدهای متعدد در این زمینه باشد، در نهایت شرایط عمومی و خصوصی پروژه است که موفقیت آن را تضمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *